Dokument o kanadyjskim reżyserze-ekscentryku Guyu Maddinie. Yves Montmayeur, po wyważonym filmie Michael Haneke. Zawód: reżyser, tym razem pozwala sobie na większą... Zobacz pełny opis
Dokument o kanadyjskim reżyserze-ekscentryku Guyu Maddinie. Yves Montmayeur, po wyważonym filmie Michael Haneke. Zawód: reżyser, tym razem pozwala sobie na większą swobodę. Bardziej niż na rzetelną biografię stawia na oddanie zwariowanego charakteru twórcy. Podgląda go na planie filmowym i w trakcie pracy nad instalacją artystyczną –Dokument o kanadyjskim reżyserze-ekscentryku Guyu Maddinie. Yves Montmayeur, po wyważonym filmie Michael Haneke. Zawód: reżyser, tym razem pozwala sobie na większą swobodę. Bardziej niż na rzetelną biografię stawia na oddanie zwariowanego charakteru twórcy. Podgląda go na planie filmowym i w trakcie pracy nad instalacją artystyczną – rejestracją symulowanych seansów spirytystycznych. Maddin mówi nieco o początkach swojej kariery i fascynacji dawnym kinem. O wiele bardziej interesują go jednak rozważania o duchowej naturze kina i o tym, czy i w jaki sposób filmy pozwalają na kontakt z innym wymiarem. Anegdoty i żarty mieszają się tu z autentycznym przekonaniem o niezwykłych możliwościach filmowego medium. Wszystko spowija nastrój tajemnicy, którą roztacza bohater, występ w dokumencie przypomina raczej Maddinowski w duchu performance. Na ekranie pojawiają się też postacie inspirujące Maddina, z Kennethem Angerem i Johnem Watersem na czele.
let it come in, let it come in, so the trans can beggin'.. twórca jako rozkraczone pomiędzy światami medium, kino jako spirytystyczny pas transmisyjny, duchy przodków mieszkają w obrazach, myszy cicho chichoczą shamania, shamania!