George Stevens początkowo proponował tytułową rolę Audrey Hepburn. Ta odrzuciła ją z dwóch powodów: po pierwsze, wolała zrealizować "Zielone domostwa" w reżyserii swojego ówczesnego męża Mela Ferrera, po drugie jako dziecko w okupowanej Holandii widziała okrucieństwo nazistów i nie chciała pracować przy filmie, który przywołałby bolesne wspomnienia.
Shelley Winters, która za swoją rolę dostała Oscara, musiała początkowo przytyć, potem zaś schudnąć na potrzeby kreacji.
Joseph Schildkraut, Gusti Huber i Lou Jacobi grali swoje role także w broadwayowskiej adaptacji sztuki.
Natalie Wood odrzuciła propozycję zagrania Anny Frank.
Kiedy Anna rozlewa mleko na futro pani Van Deen, zaczyna w pośpiechu zmywać plamę i odkłada szklankę na stół. W następnym ujęciu po szklance nie ma już śladu.
Kiedy złodziej przychodzi po raz pierwszy, Margot ma kaszel i kaszle w chusteczkę. W następnym ujęciu, ojciec rzuca jej chusteczkę, żeby nie kasłała w rękę.
W pierwszą noc Chanuki, Anna mówi, że jest poniedziałek 7 grudnia 1942 roku. Lecz gdy Frank idzie zbadać włamanie, mówi, że jest sobota i nikt nie wróci do poniedziałku.
Anna Frank otrzymała pamiętnik na swoje 13-te urodziny, a nie wtedy gdy zaczęła się ukrywać wraz z rodziną na strychu, jak to przedstawiono w filmie.
Kiedy Anna i Otto zaczynają nucić i tańczyć, napis na ekranie mówi, że jest to utwór "Nad pięknym, modrym Dunajem". W rzeczywistości utwór, który nucą to "Opowieści z Lasku Wiedeńskiego".
Zdjęcia do filmu kręcono w Amsterdamie (Holandia) i w Los Angeles (Kalifornia, USA).
Shelley Winters swojego Oscara za rolę w tym filmie oddała do muzeum Anny Frank w Amsterdamie.
Przy kręceniu sceny, w której rozgrywa się żydowska Hannukah, Shelley Winters podała Millie Perkins szklaneczkę szkockiej, by ją uspokoić. Scenę trzeba było nakręcić ponownie, bo Perkins była pijana.
Stevens miał kłopoty z uzyskaniem odpowiedneigo wyrazu emocji na twarzach aktorów w scenie bombarodowania miasta. Podczas kręcenia sceny został puszczony "The Star Spangled Banner" - hymn amerykański, by rozbudzić emocje w amerykanskich aktorach.
Wszystkie sceny na strychu zostały nakręcone w specjalnie zbudowanej sceniografii na terenie wytwórni 20th Century Fox w Hollywood. Prawdziwy strych byłby zdecydowanie za mały, by pomiescic aktorów i członków ekipy filmowej.
Okres zdjęciowy trwał od 5 marca do 11 sierpnia 1958 roku.